پارك كوهسنگي مشهد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
بازدید : 38
نویسنده : rahnama-safar

پارك كوهسنگي يكي از قديمي ترين و خاطره انگيز ترين گردشگاه هاي مشهد است كه به دليل وجود دو كوه سنگي مشرف به شهر به اين نام خوانده مي شود و در كنار رشته كوه هاي جنوبي مشهد واقع شده است.در انتهاي خيابان كوهسنگي پارك كوهسنگي مشهد از مشهورترين و زيبا‌ترين مكان‌هاي گردشگري و تفريحگاه‌هاي شهر مشهد وجود دارد. در پارك كوهسنگي مشهد، استخري بزرگ وجود دارد و تلفيق آب و منظره كوه سنگي در ميان پارك و فضاي سبز پارك منظره‌اي زيبا و فضايي دل انگيز پديد آورده است. گلكاري‌ها و درختكاري‌هاي كوه سنگي، بر زيبايي آن افزوده است. البته بازار هنر از ديگر جلوه‌هاي اين پارك مي‌باشد.

پارك كوهسنگي تا سال ۱۳۱۰ هجري شمسي با همان ساختار طبيعي به عنوان منطقه ييلاقي با جاذبه‌هاي طبيعي ازقبيل كوه‌هاي سهل‌الصعود و باغ‌هاي سرسبز و چشم‌اندازهاي طبيعي و رودخانه‌ها و آب و هواي معتدل، اقامتگاه سياحتي بود. دراين زمان با ايجاد بعضي از امكانات سياحتي ازقبيل استخر و جاري شدن قنات، وسعت و اهميت يافت و در سال ۱۳۱۸ ش. با احداث ساختماني دو طبقه توسط آلمانها، و جدول كشي خيابان‌ها ونرده كشي و گل‌كاري به صورت پارك طبيعي درآمد. همچنين شهردار وقت شهر ميلان، تعدادي مجسمه به شهردار مشهد هديه كرد كه دو عدد شير سنگي در درب ورودي نصب گرديده و دو مجسمهٔ انساني را كنار استخر بزرگ كوه‌سنگي و روبروي رستوران و تالارش نصب نمودند (مجسمه‌هاي انساني مذكور بعد از انقلاب، بخاطر اينكه مصداق صور قبيحه بود، به‌همراه تاج نصب‌شده بر فراز كوه‌سنگي، برچيده شد).
اين تفرجگاه زيباي شهر مشهد در تابستان جاري با پذيرش حجم انبوه گردشگر، پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسي، رتبه سوم حضور مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داد.

 امكانات ويژه : باغ پذيرايي - باغ فرهنگي - باغ سنگي - باغ طبيعي - باغ آرامگاه - باغ ورزشي - باغ  تفريحي

 

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: پارك كوهسنگي مشهد , گردشگري در مشهد ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com